20060423

el poeta sant jordi

avui el meu gran amic subal fa un any. i sembla ahir. aix. felicitats.
en el seu honor - la veritat és que estic fent moltes coses en el seu honor lately- seguiré escrivint en català. però avui també escric en català en plan reivindicatiu perquè estic una mica cabrejat. no molt - últimament no em cabrejo gaire jo, la veritat. i això és bo, desenganyem-nos- però una mica sí.
estic cabrejat perquè he passat un sant jordi desencisat. no per la companyia, que ha estat fantàstica. sinò pels llibres i per les roses i per la gent, que tant he enyorat en aquest dia.
si hi ha una tradició que a tots ens agrada a la gent de catalunya (sí home sí, aquella gent que viu a catalunya, que són bilingües) és la festa de sant jordi.
i resulta que fa uns anys es va inventar la cosa aquesta del dia internacional del llibre, fantàstic. molt bé. dia internacional del llibre al canto. però resulta que els estimats madrilenys ( sí, home sí, la gent que viu a madrid, tan simpàtics) han decidit fer "la fiesta de los libros" el dia 20. tocate los huevos. això sí, tot deu llegint a cervantes i obrint fins tard. però el diumenge, el dia de sant jordi, el dia de la rosa i el llibre no hi havia una llibreria oberta en tota madrid que no fos el fnac o la casa del libro. haig de dir que la llibreria blanquerna sí que ha obert però solament al matí!!! i les roses ens les han hagut de regalar a la blanquerna precisament perqu``e no hi havia manera de trobar-ne cap!!!! així que un desastre. hem acabant comprant-nos a beckett ( no a ell, dos obres seves) a la casa del libro. en fi. desencís.
i la setmana que ve comença la feria del libro. clar, el dia 26. molt ben pensat nois! us felicito. aix.
senyors, a veure si sabem utilitzar les coses bones dels demés i ens deixem de tonteries.
l'any que ve vaig a barcelona.

1 comentario:

subal dijo...

Amic del cel; moltes gràcies!!

Amb tot, jo, essent a Barcelona, penso que la Feria del libro de madrid és una excel·lent festa del llibre; hi ha més tranquilitat, allà al Retiro, pots passejar-te arrossegant els peus i fullejant els llibres que et plau de fullejar... però a Barna, amic... a Barna... massa gent, massa gent; tot el que es podria comprar amb quinze dies es compra en unes poques hores... és un estress.

De totes formes; tu coneixes d'algun lloc a madrid per passar un cap de setmana de fira?

keep in contact, que aviat ens veiem!!!!